W serwisie Inżynier Budowy oraz na stronach zależnych są wykorzystywane pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z naszych serwisów. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w Zamknij. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jesteś tutaj: Home » Wydarzenia » Strabag – Nowolazurowa ukończona

Strabag – Nowolazurowa ukończona

STRABAG Sp. z o.o. wykonawca budowy ul. Nowolazurowej w Warszawie, ukończył realizację inwestycji na odcinku od Al. Jerozolimskich do Trasy AK, 10 października 2013 r. Budowa obejmowała 2,7 km odcinek ul. Nowolazurowej z drogami przecinającymi budowaną drogę o łącznej dł. 4,4 km oraz wiadukt i tunel drogowy wymagające zastosowania skomplikowanych rozwiązań technologicznych. Ukończenie inwestycji udrożni komunikację w dwóch dzielnicach miasta Ursus i Włochy.  Docelowo trasa ta będzie pełniła też ważną rolę w obsłudze powiązań tras ekspresowych S-8 i Północnej Obwodnicy Warszawy.

Nowolazurowa ukończona

Nowolazurowa ukończona

Kluczowym etapami realizacji kontraktu było wybudowanie tunelu pod torami PKP czynnej linii Warszawa-Kunowice oraz przeprowadzenie budowanej trasy nad czynnymi torami linii kolejowej relacji Warszawa – Katowice. Ponadto zakres prac obejmował m.in. budowę tunelowego przejścia dla pieszych w rejonie ul. Poczty Gdańskiej, kładki dla pieszych przy przystanku PKP Ursus Północny, dwóch jezdni jednokierunkowych dwupasmowych o szerokości 7,0 m z poszerzeniem na skrzyżowaniach, dwustronnych ścieżek rowerowych i ciągów pieszych. W ramach realizacji projektu wykonano także oświetlenie, sygnalizację uliczną na skrzyżowaniach, postawiono ekrany akustyczne i bariery energochłonne, a przy zatokach autobusowych wiaty przystankowe. W sąsiedztwie trasy dokonano także nowych nasadzeń zieleni.

W trakcie realizacji inwestycji wykonawca STRABAG Sp. z o.o. dwukrotnie dostosowywał zaproponowane przez projektanta rozwiązania do potrzeb Inwestora. W obu przypadkach priorytetem było zachowanie płynności ruchu kolejowego.

Pierwsze udoskonalenie projektu wprowadzono przy budowie przejścia nad torami kolejowymi w relacji Warszawa-Katowice. Wiadukt wykonano w technologii nasuwania podłużnego żelbetowego ustroju nad torami linii kolejowej bez potrzeby stawiania podpór pośrednich w torowisku kolejowym. Metoda ta ograniczyła do minimum zarówno wpływ budowy wiaduktu na prowadzenie ruchu pociągów jak i na jego bezpieczeństwo. Ponadto dzięki zmianie technologii zapewniono tańsze  utrzymanie obiektu w okresie jego eksploatacji ze względu na brak konieczności okresowego wykonania zabezpieczenia antykorozyjnego.

Drugie przejście budowanej trasy przez tereny kolejowe, linia relacji Warszawa-Berlin, wiązało się z wykonaniem tunelu drogowego pod torami PKP. Zaproponowana przez STRABAG technologia nie wymagała ograniczeń w ruchu pociągów, a jedynie zamknięcia linii kolejowej na okres dwóch tygodni. W tym czasie Wykonawca dokonał rozebrania torowiska, nasunięcia tunelu w docelowe położenie, odtworzenie torowiska oraz wykonanie próbnego obciążenia konstrukcji. Na czas zamknięcia linii kolejowej, Wykonawca we własnym zakresie zorganizował objazdy dla pociągów. Zaproponowana technologia wyeliminowała zagrożenia i możliwość wystąpienia ewentualnych awarii związanych z ruchem pociągów po estakadzie odciążającej i pracą ludzi pod czynną linią kolejową.

Harmonogram zaplanowanych prac budowlanych wymagał także przeprowadzenia szeregu robót dodatkowych, w tym m.in. przebudowy dodatkowych kabli energetycznych i światłowodowych, w rejonie ul. Ryżowej i ul. Świerszcza. W celu przeciwdziałania podtopieniom zbudowanego tunelu konieczne było także wykonanie szczelnej konstrukcji zabezpieczającej przed zalewaniem jezdnie na dojazdach do tunelu. Koszt robót dodatkowych wyniósł ok. 47,2 mln PLN brutto, a ilość wbudowanego materiału to ponad 700 ton stali i około 7500 m3 betonu. Dodatkowe prace objęły także przebudowę skrzyżowania ul. Chrościckiego z Nowolazurową.

Inwestorem był Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Projekt finansowany był z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

 

BUDOWA I ETAPU ULICY NOWOLAZUROWEJ W WARSZAWIE – KONTRAKT W LICZBACH

  • Wartość Kontraktu:                                               190.200.000,00 PLN brutto
  • Czas trwania kontraktu:                              28 miesięcy
  • Ilość wbudowanego betonu:                      28.500 m3
  • Ilość wbudowanej stali zbrojeniowej            3.600 t
  • Wykopy:                                                   160.000 m3
  • Nasypy:                                                    75.000 m3
  • Podbudowa z kruszywa:                            14.000 m3
  • Masy bitumiczne:                                      39.000 t
  • Ekrany akustyczne:                                   17.300 m2
  • Ścieżki rowerowe:                                      4,3 km
  • Drogi (główna i lokalne):                            4,4 km
  • Nasuwanie konstrukcji tunelu na docelową lokalizację:
  • ciężar konstrukcja tunelu:                      10,5 t
  • czas trwania:                                        16 godzin
  • dystans:                                              63 m
VN:F [1.9.22_1171]
Twoja ocena: 0.0/5 (0 ocen)

Zostaw komentarz

You must be logged in to post a comment.

Copyright © 2012 - 2013 by InznierBudowy.pl

Scroll to top